Teksto dydis:

Ambicija - užsienio rinkos

Ambicija - užsienio rinkos
2015.10.28 17:04

Norime to ar ne, bet dažnam iš mūsų bent kartą per porą metų tenka apsilankyti pas gydytojus. Kartais registracija - savotiškas iššūkis, nes tenka sugaišti nemažai laiko, kol surandame gerą specialistą, o ir laiką suderinti būna nelengva. Tačiau tai jau galime palikti praeityje - trijų jaunų vyrų idėja virto internetine registracijos sistema „ManoDaktaras.lt“, padedančia surasti trumpiausią ir patogiausią kelią pas gydytojus. Apie unikalų Lietuvoje verslą  „Laisvalaikis“ kalbasi su įmonės vadovais Laimonu Misiūnu (29) ir Tomu Ruginiu (35).

- Kaip atsirado projektas „ManoDaktaras.lt“?

Laimonas: „Manodaktaras.lt“ atsirado maždaug prieš pusantrų metų. Tiesiog pastebėjome, kad Lietuvoje panašios registravimo sistemos nėra ir tai yra puiki terpė verslui plėtoti. Taigi Robertas Sadovskis, vienas iš įkūrėjų, subūrė įvairių sričių specialistus. Darbą pradėjome trise: vadovas Robertas, aš - pardavimų vadovas ir Mindaugas Gavanauskas - programuotojas. Vėliau prie komandos prisidėjo Tomas, turintis didelę patirtį rinkodaros srityje. Per pusantrų metų mūsų komanda išaugo iki aštuonių žmonių, sėkmingai plečiančių „ManoDaktaras.lt“ ir jau galvojančių apie platesnius vandenis.

- Kas yra „Manodaktaras.lt“?

Laimonas: Tai Lietuvos gydytojų duomenų bazė ir registracijos vizitui sistema. Pacientai, užėję į mūsų puslapį, gali surasti reikalingą specialistą visoje Lietuvoje, informaciją apie jo patirtį ir teikiamas paslaugas, sužinoti kitų pacientų atsiliepimus ir vertinimus, taip pat vos per porą minučių užsiregistruoti pas pasirinktą gydytoją. Taip taupome pacientų laiką, nes jiems nereikia ilgai ir nuobodžiai ieškoti informacijos internete, o ir registracija yra labai patogi - vos pora mygtukų paspaudimų. Be to, visi užsiregistravusieji gauna trumpąją žinutę - priminimą apie artėjantį vizitą.

- Ši sistema naudinga tik pacientams?

Tomas: Visi specialistai, esantys mūsų sistemoje, dirba privačiame medicinos sektoriuje, kuriam ir pritaikytas mūsų verslo modelis. Privatus sektorius yra suinteresuotas, kad klientas, šiuo atveju pacientas, liktų patenkintas paslauga ir vėl sugrįžtų, paslauga turi būti kuo patogesnė ir kokybiškesnė. Taigi gydytojams ir klinikoms konkuruojant itin svarbu, kad pacientas juos surastų ir pasirinktų. Pati „ManoDaktaras.lt“ sistema yra naudinga ne tik pacientams, greitai ir patogiai galintiems surasti reikiamą specialistą, bet ir privatiems medikams. Jie gauna papildomą pacientų srautą, o taip pat įrankį, leidžiantį patogiai ir greitai tvarkyti darbotvarkę. Medikams parūpiname savotišką elektroninį darbo kalendorių, kuriame jie gali pasižymėti visų internetu ir ne tik užsiregistravusių asmenų vizitų laiką. Įrankis taip pat kaupia statistiką, kuri yra labai naudinga įstaigoms analizuojant savo veiklą.

- Ar panašios sistemos analogų Lietuvoje yra ir daugiau?

Laimonas: Registracijos sistemos nėra naujiena. Kai ieškome viešbučio, einame į „booking.com“. Tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje šiuo metu populiarėja registracijos sistemos į kirpyklas, automobilių servisus ir panašiai. Šis dalykas veržiasi į visas sritis. Lietuvos medicinos paslaugų sektoriuje „ManoDaktaras.lt“ yra pirmoji ir vienintelė tokia sistema, sujungianti privačią mediciną, o pasaulyje jų yra ir daugiau. Jungtinės Amerikos Valstijos vienos iš pirmųjų įsidiegė panašią sistemą, ten šiuo metu veikia net keli tokio tipo portalai, o europiečiai šioje srityje šiek kiek atsilieka.

- Ar „ManoDaktaras.lt“ - mokama paslauga?

Laimonas: Pacientams „ManoDaktaras.lt“ paslauga yra nemokama. Sistemos sukūrimo ir palaikymo kaštus padengia privačios klinikos ir gydytojai, kurie ir gauna didžiausią naudą - pacientus. Siūloma kainodara yra labai lanksti ir priklauso nuo klinikos dydžio bei poreikių.

- To užtenka verslo plėtrai?

Laimonas: Tokį verslą pradėti be investicijų nerealu. Kad sukurti kokybišką produktą ir užtikrinti jo sklandų veikimą reikalinga komanda bei techninė bazė. O tai kainuoja. Šiais metais gavome rizikos kapitalo fondo „Practica Capital“ investiciją. Ir ne tik investiciją, dirbame su patyrusiais žmonėmis, kurie padeda ir patarimais.

Gautos investicijos dėka, vasarą įsigijome didžiausią sveikatos portalą Lietuvoje - „Sveikas.lt“, kuris tikime svariai prisidės prie tvaraus „ManoDaktaras.lt“ augimo. „Sveikas.lt“ - 400 tūkstančių unikalių lankytojų turintis informacinis medicinos gigantas. Šiuo metu kaip tik vyksta tam tikros šių portalų integracijos. Tarkim, skaitydami apie vienokius ar kitokius sveikatos sutrikimus, rasite ir rekomanduojamus reikiamos srities gydytojus bei iškart galėsite užsiregistruoti.Tai puiki naujiena mūsų klientams.

- Artimiausiuose planuose – ir plėtra?

Tomas: Jau planuojama plėtra į kitas Europos šalis. Žinoma, yra šalių, kuriose susidurtume su rimta konkurencija, tačiau yra rinkų, kuriose tokių įrankių kaip „ManoDaktaras.lt“ dar nėra arba konkurentai silpni. Vis dėlto plėtra - nemažas iššūkis, nes tenka apgalvoti daugybę įvairių veiksnių. Pavyzdžiui,  JAV investicijas pritraukti yra lengviau: sukuri portalą viena kalba didelėje šalyje, kurioje vartojimo įpročiai yra vienodi, ir gauni rinką, lygią visos Europos rinkai. Senajame žemyne yra daugiau nei 20 kalbų, skirtingi įstatymai ir vartojimo įpročiai. Tačiau, nepaisant to, mūsų tikslas - neapsiriboti viena rinka, o juo labiau tokia maža  kaip Lietuva. Juk, tarkim, Berlyne gyvena tiek žmonių, kiek gyvena mūsų šalyje. Tai rodo, kad plėtra reikalinga.

- Kurios rinkos jums patraukliausios?

Tomas: Kitas mūsų žingsnis - Olandija. Planuojame dar šiais metais ten paleisti tokį pat portalą kaip „ManoDaktaras.lt“, tik jis bus olandų kalba ir pritaikytas prie šios šalies vartojimo ypatumų. Kaip žinome, Olandija - maža šalis, tačiau turinti daug gyventojų. Žmonės kasdien važiuoja į darbą po 50-80 kilometrų, tačiau dažnai nežino, kas vyksta gretimoje gatvėje. Olandams labai svarbu planuoti savo darbotvarkę, todėl patogi vieta ir laikas jiems itin svarbūs. Tikime, kad ši rinka bus puiki galimybė patikrinti savo idėjas bei metodus ir judėti į kitas rinkas.

- Kodėl nepradedate nuo kaimynų?

Tomas: Jie taip pat mūsų akiratyje. Tarkim, Latvijoje vartojimo įpročiai yra labai panašūs į lietuvių, tik ten labiau išvystytas privatus medicinos sektorius, bet tai maža rinka. Lenkija už Olandiją yra dvigubai didesnė, pirmiau norėtume įsitvirtinti kiek mažesnėje rinkoje, tad į Lenkiją kol kas nesižvalgome. 

Šaltinis - respublika.lt