Teksto dydis:

Tiesioginė registracija pas garsiausius šalies gydytojus – kelių mygtukų paspaudimu

Tiesioginė registracija pas garsiausius šalies gydytojus – kelių mygtukų paspaudimu
2015.10.28 16:49

Vizitas pas privačia medicinos praktika užsiimantį gydytoją – spustelėjus vos kelis kompiuterio, o netrukus ir telefono, klaviatūros mygtukus. Registracijos internetu paslaugą pas kelis tūkstančius šalies medikų pacientams siūlo modernių technologijų kūrėjai.

Visuomenės nuomonės tyrimai rodo, kad beveik pusė Lietuvos gyventojų (42 proc.) naudojasi privačių gydymo įstaigų paslaugomis. Bent kartą per metus pas šeimos gydytoją privačioje įstaigoje apsilanko 26 proc., o pas gydytojus specialistus – 36 proc. žmonių.

Remdamiesi šia statistika trys bendraminčiai sukūrė registracijos pas įvairių sričių medikus platformą internete.

Interneto svetainėje manodaktaras.lt pacientams siūloma vizitui pas pageidaujamą specialistą užsiregistruoti kelių mygtukų paspaudimu: nešvaistant laiko skambinant į klinikų registratūrą, kalbantis su administratore ir derinant klientui bei gydytojui palankią apsilankymo datą ir valandą.

„Norime padėti pacientui reikiamą specialistą išsirinkti greitai ir patogiai. Be to, pas jį patekti kiek įmanoma greičiau – nelaukiant eilėje“, – aiškino vienas svetainės manodaktaras.lt įkūrėjų Laimonas Misiūnas.   

Galimybė susipažinti su gydytojo biografija

Šiuo metu svetainė manodaktaras.lt jungia apie 6 tūkst. privačiose medicinos įstaigose dirbančių gydytojų iš visos Lietuvos. Čia galima rasti įvairių sričių specialistų nuo ginekologo akušerio iki chirurgo, nuo burnos higienisto iki dermatologo ir pan.

Svetainės kūrėjai didžiausią dėmesį kol kas skiria didžiuosiuose šalies miestuose dirbantiems medikams, tačiau sistemoje galima rasti ir gydytojų, privačia medicinos praktika užsiimančių Biržuose, Varėnoje, Šilutėje, Alytuje, Marijampolėje ir pan.

Tinklalapyje gydytojai yra sukūrę asmeninius profilius, kuriuos patys ir administruoja. Anketoje pateikiama specialisto nuotrauka ir informacija apie jo išsilavinimą, specialybę, veiklos sritį, įvaldytas kalbas, akademinius ir profesinius pasiekimus, kvalifikacijos kėlimo kursuose ar seminaruose gautus sertifikatus ir pan.

„Registruodamasis per mūsų interneto puslapį pacientas gydytoją galės rinktis pagal jo kompetenciją, užimtumą ar įstaigos, kurioje jis dirba, geografinę vietą, kuri, tarkime, yra arčiausiai paciento namų ar biuro“, – aiškino projekto idėjos bendraautorius Mindaugas Galvanauskas.

Nenori tapti pykčio ir kaltinimų erdve

Pacientas, rinkdamasis specialistą, galės atsižvelgti ir į jo profilyje esančius buvusių pacientų atsiliepimus, rekomendacijas. Nuomonės ir vertinimai – įrankis, palengvinantis geriausio gydytojo pasirinkimą.

„Komentarai labai svarbūs, nes jie sukuria gydytojo reputaciją. Įspėjame, kad komentarai bus filtruojami ir vos paspaudus mygtuką lange neatsiras. Remdamiesi internetinių aukcionų ir elektroninės prekybos svetainės „eBay“ praktika, mes irgi dirbsime su neigiamais komentarais: pirmiausia patys kreipsimės į juos parašiusį pacientą ir bandysime išsiaiškinti, kas jam nepatiko. Tada leisime gydytojui atsakyti į pretenziją: galbūt pacientas ir specialistas tiesiog nesusikalbėjo? Nenorime, kad mūsų svetainė virstų emocijų ar nepagrįstų kaltinimų erdve“, – kalbėjo L.Misiūnas.  

Jis prognozuoja, kad iki šių metų pabaigos apie 200 svetainėje profilius turinčių medikų potencialiems klientams pateiks savo darbo kalendorius.

„Specialistas suinteresuotas nurodyti dar laisvas savo darbo valandas ir jas užpildyti. Gydytojas pats administruos savo profilį: prisijungęs prie sistemos ir pamatęs, kad pacientas užsiregistravo, specialistas jo lauks sutartu laiku. Po registracijos pacientas gaus jo registraciją patvirtinančią žinutę“, – užtikrino vienas svetainės įkūrėjų Robertas Sadovskis.

Pacientui registracija nekainuos. Už gautą medicininę paslaugą jis mokės tą pačią sumą, kokią turėtų atriekti, užsiregistravęs telefonu.

„Registruojantis vizitui mediko kalendoriuje, pacientui nereikės jokios papildomos registracijos svetainės sistemoje ar pildyti kokių nors anketų: užteks palikti vardą, pavardę ir telefono numerį“, – sakė R.Sadovskis.  

Projekto sėkme neabejoja

M.Galvanauskas tikino, kad netrukus pasirodys ir mobilioji svetainės manodaktaras.lt aplikacija: „Norime atpratinti visuomenę nuo skambučių, nes aptarnavimo sistema keliasi į internetą. Juk rezervuoti viešbutį internetu tapo įprasta – tas pats nutiks ir su registracija pas gydytoją.“

Svetainės įkūrėjai neabejoja, kad projektą lydės sėkmė: vis daugiau pacientų internetu registruojasi į valstybines poliklinikas.

„Beveik pusei šalies gyventojų, besinaudojančių privačių medicinos centrų paslaugomis, mūsų produktas yra aktualus“, – neabejojo L.Misiūnas.

Analogiška registracijos pas gydytojus internetinė sistema veikia JAV ir kaimyninėje Lenkijoje. Būtent pastarosios šalies atstovų patirtimi ir rėmėsi lietuviai.

„Iš savo svetainės tikrai nedarysime Las Vegaso, kur mirgėtų vaistų reklamos. Mūsų puslapiu žmonės naudosis tikslingai, todėl veiksime kaip pagalbinė priemonė pacientui greitai rasti specialistą“, – aiškino L.Misiūnas.

Konkurencija visiems išeis į naudą

Lietuvos privačių sveikatos priežiūros įstaigų asociacijos prezidentas Laimutis Paškevičius, vadovaujantis privačiam medicinos diagnostikos ir gydymo centrui, mano, kad svetainė manodaktaras.lt  – ne tik inovatyvus, bet ir perspektyvus projektas.

„Pacientams, kurie naudojasi moderniomis technologijomis, tai palengvins galimybę kuo paprasčiau ir greičiau užsiregistruoti pas norimą specialistą. Jiems nebereikės gaišti laiko, skambinėjant per skirtingas klinikas. Apsilankai viename portale ir pagal gyvenamąją ar darbo vietą pasirenki artimiausią įstaigą. Be to, jei žmogui reikalinga skubi pagalba, portale jis pamatys artimiausią galimą vizito pas kokį nors gydytoją laiką“, – svarstė L.Paškevičius.

Konkurencija, kurios atsidūrus vienoje internetinėje erdvėje neišvengsi, jo nuomone, medikus privers dar labiau pasitempti: „Kai esi vienintelis ir neturi konkurento, užmiegi ant laurų: tada nėra stimulo tobulėti ir stiprinti pozicijas rinkoje. Dabar matant, kad pacientas renkasi kitą įstaigą ar ne tave, o kitą specialistą, kils klausimas: gal ką nors ne taip darau?“

Tramplinas į žinomumą?

Jauniems gydytojams portalas esą gali tapti priemone atkreipti į save dėmesį. „Pradedantysis gydytojas negalės pretenduoti į didžiulius pacientų srautus kaip garsų vardą jau pelnę profesionalai. Tačiau jam yra galimybė būti pastebėtam: pacientams suteikti daugiau informacijos, būti atidesniam, paslaugesniam, labiau atsidavusiam. Tik per paslaugų kokybę atsiveria galimybė tapti žinomam“, – įsitikinęs L.Paškevičius.

Jis iš esmės neabejoja internetinių paslaugų ateitimi: „Gyvas bendravimas traukiasi į antrą planą, dalis visuomenės drabužius, net maisto produktus perka internete. Aišku, svetainė manodaktaras.lt yra ne paslaugų pardavimo, o paslaugų registracijos tinklapis: apžiūros, diagnozės ir gydymo čia negausi. Tačiau tai didžiulis pirmo kontakto su gydytoju palengvinimas.“ 

Šaltinis - 15min.lt