Ar nuo vaisvandenių storėjama?
2012.02.03 10:11
Laikaisi dietos, tačiau negali gyventi be vaisvandenių, o ypač Coca Colos? Įprastą keiti dietine? Juk tik 0 kalorijų! Paskui susimąstai: o gal netgi tai tavo pastangas numesti svorio gali paversti niekais?
Dietologai teigia, kad tai svoriui labai didelės įtakos daryti neturėtų, tačiau įtaka vis tiek egzistuoja. Todėl nepulk piktnaudžiauti Coca Cola ar bet kuriuo kitu dietiniu gėrimu ir mėgautis kone kasdien, nes tai nėra sveikas maisto produktas, pataria „Shape". Mokslininkai ištyrė 6,500 dalyvių ir išsiaiškino, kad dietinių vaisvandenių mėgėjai patiria 67 procentais didesnę riziką susirgti cukriniu diabetu ir 37 procentais didesnę riziką patirti medžiagų apykaitos sutrikimų. Dar daugiau, duomenys iš Farmingham'o širdies tyrimų instituto, kur ilgiausiai vykdomi širdies ligų tyrimai JAV, išsiaiškino, kad 56 procentais padidėja medžiagų apykaitos sutrikimų rizika tada, kai žmonės geria dietinius vaisvandenius vieną, kelis ir daugiau kartų per dieną.
Dar vieni tyrimai, atlikti 2008 – aisiais taip pat įrodė, jog egzistuoja ryšys tarp dietinių gėrimų vartosenos ir medžiagų apykaitos sutrikimų. Įdomu tai, kad šių studijų metu išsiaiškinta, jog geriant dietinius vaisvandenius kur kas lengviau sutrikdyti medžiagų apykaitą, nei geriant nedietinius saldžius gazuotus gėrimus. Dietiniai vaisvandeniai prilyginami aliejuje gruzdintiems maisto produktams.
Ar šie tyrimų rezultatai tikrai signalizuoja varpais?
Vieni mokslininkai teigia, kad dietiniai vaisvandeniai patys savaime neturi įtakos papildomų kilogramų augimui, tačiau reikėtų nepamiršti, kad linkusieji juos gerti turi ir kitų nesveikų mitybos įpročių – visa tai ir veda prie papildomų kilogramų. Kiti mano, kad dirbtiniai saldikliai, esantys dietiniuose gėrimuose sutrikdo organizme vykstančius cheminius procesus, todėl pakyla apetitas ir suvartojamas didesnis kiekis maisto.
Ką pataria dietologai?
Jei dietiniai vaisvandeniai bus vienintelė tavo nuodėmė metant svorį, nieko tokio. Verčiau jau gerti tokius gėrimus, nei kaloringus vaisvandenius, tačiau stenkis jais nepiktnaudžiauti kiekvieną dieną. Jei visa kita tavo kelyje į gražią figūrą vyks be nukrypimų, tau tikrai pavyks atsikratyti papildomų kilogramų, nepaisant to, kad kartą per savaitę ar rečiau pasimėgausi dietine Cola ar kitu nekaloringu vaisvandeniu.